CSJ
Imagen de CSJ

Ultreia et Suseia a la Catedral de l'Empordà a Castelló d'Empúries

Hola a totohom,

Aporto aquesta informació publicada al setmanari de l'Empordà per si pot ser de l'interès d'algú.

El grup Novum Organum escull la Basílica de Castelló d’Empúries per estrenar nou espectacle escènic

Ultreia et suseia recrea una celebració de vigílies de pelegrins i joglars al final d’una etapa del Camí de Santiago/Sant Jaume/Saint Jacques durant l’Edat Mitjana

L'actuació forma part del 10è cicle de música antiga i medieval So de Lonh, que es fa el cap de setmana i que inclou un altre concert de Locus Desperatus 

La Catedral de l’Empordà acull en primícia l'estrena del nou espectacle escènic, Ultreia et suseiadel grup Novum Organum, sota la direcció de Marcel Leal, aquest diumenge 5 d’octubre a les cinc de la tarda. La proposta, que recrea una celebració de vigílies de pelegrins i joglars al final d’una etapa del Camí de Santiago/Sant Jaume/Saint Jacques durant l’Edat Mitjana, s'inclou dins el Xè cicle de música medieval So de Lonh.

A Ultreia et suseial’espectador es converteix en pelegrí i els músics en joglars que apareixen per amenitzar la vetllada dels fidels a la Basílica on van a passar la nit, una vigília que es celebra entre l’ofici de completes i, per tant, moment en què els monjos es retiren a dormir, fins l’ofici de matines, just abans de l’alba. La reconstrucció històrica musical que ha exigit l'espectacle s’ha portat a terme a partir de fonts documentals com el Còdex Calixtinus de Santiago de Compostel·la o el Llibre Vermell de Montserrat, entre altres.

Míriam López
Imagen de Míriam López

Gràcies!