Usuaris connectats:  20
Español






Camí de Sant Jaume  >  Camí Català per San Juan de la Peña  >  Recorregut de Monzón a Huesca
El camí de Monzón a Huesca
Sierra Guara

La Sierra de Guara, de camí a Pertusa

Sortim de Monzón per la carretera de Huesca (N-240), passant pel costat del convent de San Francisco, actual conservatori de música. Per la carretera creuem el riu Cinca i, poc després, la deixem per seguir un camí a mà esquerra i passar sota la línia del tren. Més endavant travessem una petita zona industrial i ja podem veure, llunyà, el poble de Berbegal sobre un tossal. Sortim a una ampla pista de terra i pedra solta, i la seguim a l'esquerra per entrar a Selgua. Davant l'església prenem el carrer que baixa a la carretera, que agafem a la dreta. Al cap de mitja hora ens desviem per un camí de terra a mà dreta, que després va en paral·lel a un petit canal en un tram en molt mal estat. Sortim a una pista i anem a la dreta, més endavant tornem a caminar en paral·lel a un petit canal elevat, creuem una carretera i entrem al llogaret d'Ilche.

A la sortida tornem a la carretera de Berbegal, la seguim a la dreta i a mig quilòmetre prenem un camí de terra a mà esquerra. Seguim apropant-nos a Berbegal per diferents pistes i camins de terra, passem per l'ermita romànica de Santa Águeda (a prop veiem curiosos menhirs naturals), i, poc després, creuem una pista d'asfalt i el Canal del Terreu. Arribem a la carretera C-1223, la creuem i seguim davant nostre un camí asfaltat que puja al turó on està emplaçat Berbegal. Acabem de pujar per una pista de ciment a mà dreta. Com a curiositat, per Berbegal hi passa la línia imaginària del Meridià de Greenwich.

Sortim de la població pel carrer Iglesia, baixem a la carretera, la creuem i seguim una agradable pista de terra que ens allunya de la població. A la dreta veiem la Sierra de Guara. Anem sempre recte fins a La Cuadrada, llogaret sense serveis que té una petita zona de descans amb una font. Sortim pel carrer Mayor i per una pista a l'esquerra. A uns 15 minuts trobem el Canal de Pertusa, el creuem i continuem per la pista asfaltada amb grava que hi va en paral·lel. Més endavant, el canal desapareix sota terra i nosaltres seguim la mateixa pista. Poc després accedim, per un curt desviament a l'esquerra, a la carretera de Pertusa, que agafem a la dreta. Ja a prop de Pertusa, deixem la carretera per assolir el poble per un camí a mà esquerra. Hi entrem vorejant un petit barranc. De Pertusa sortim seguint un revolt de la carretera i, tot seguit, prenem una drecera a l'esquerra que ens baixa a la mateixa carretera per creuar el riu Alcanadre. Un cop superat el riu, seguim per la dreta un camí que puja fort fins a sortir altra vegada a la carretera. La seguim per la dreta en un llarg tram que, això sí, és força bonic i solitari. A la següent vila, Antillón, hi entrem per un camí de terra per la dreta de la carretera.

Des de la plaça de l'Ajuntament creuem la carretera i prenem en pujada el carrer San Juan. Caminem uns 40 minuts per una pista de terra i pedra solta, que avança a una certa alçada i ens ofereix boniques vistes, fins trencar a mà dreta per una altra pista. Aquesta baixa i passa a prop d'una gran nau porcina blanca amb dipòsits verds. Més endavant sortim a la carretera de Pueyo de Fañanás i la seguim a l'esquerra fins al poble, en un tram un xic monòton. De Pueyo de Fañanás a Fañanás hi ha una doble senyalització. En aquest cas no hi ha cap dubte: el millor és continuar per la mateixa carretera, perquè el camí que l'evita és perdedor i més llarg.

Des de la plaça Mayor de Fañanás sortim pel carrer de la Paz, que continua per una pista. Tres quarts d'hora després sortim a una carretera (A-1219) que seguim a la dreta i, a 800 metres, prenem a l'esquerra la carretera local que ens condueix al llogaret d'Ola. Tal com hem entrat sortim tot recte per una pista de terra i deixem unes granges porcines a mà esquerra. És un tram força bonic fins a la Paridera de Montori, que ens quedarà a la dreta. Llavors ens apropem a una torre de vigilància i, tot seguit, baixem directament al poble, convertit en localitat residencial, de Tierz. A Tierz creuem la plaça principal i seguim a mà esquerra. Just abans de l'última casa, prenem un carrer a la dreta amb el que sortim de la població. Més endavant creuem el riu Flumen per una plataforma de ciment i, a l'altra banda, tant podem anar a Huesca pel sender de l'esquerra com per la pista de la dreta. Nosaltres agafem la pista de la dreta. Mitja hora després sortim a l'extrem d'una avinguda de Huesca. La seguim i, en arribar a una gran rotonda, ens desviem a la dreta, creuem l'avinguda i, en la mateixa direcció, continuem pel carrer Lanuza. Davant nostre, pels carrers Goya i Cuatro Reyes, arribem a la plaça López Allué, on hi ha l'oficina de turisme. Creuem la plaça i, a la dreta, enfilem els carrers San Salvador i Las Cortes fins a la catedral.



Nota Legal  |   Història  |   Col·labora  |   Enllaça  |   Contacte  |   Butlletí
2006-2012 © copyright Gronze.com